Pi Serikin Beli Tikar Evamatik

Standard

Hari ni aku pi Serikin teman member aku borong tikar evamatik. Tikar ni makin popular sejak akhir-akhir ni. Harga jualan peruncit di Bandar Perda, Penang pernah cecah RM 65 sekeping. Jadi bila dok tgk org jual mahal sangat timbul pulak perasaan nak membantu rakan-rakan dapatkan harga yg lebih murah. Jadi terpaksalah aku pergi sendiri ke Kg Serikin (Sempadan Sarawak-Indonesia) utk beli terus dari pemborong tikar evamatik disitu.

image

Penuh belakang kereta Dmax member aku…

image

Urusan jual beli yg rancak. Nampaknya makin hari makin tinggi harga yg ditawarkan.. Betul laaaa hukum ekonomi yg menyatakan apabila permintaan tinggi harga akan naik…. Aduyai.. Macam mana ni? Tapi tak apalah asalkan buat nak tolong permintaan rakan-rakan aku usahakan jugak..

Jadi utk itu aku kena sendiri dapatkan tikar evamatik. Setelah dikira kos minyak kereta pergi balik  ke Serikin dan kos pembelian bagasi kapal terbang… harga terbaik yg boleh aku tawarkan setakat ini ialah RM40.

Jadi memandangkan aku sekali lagi akan pulang ke Pulau Pinang pada hari jumaat (25hb Mei 2012), tikar tersebut boleh dapatkan terus dari aku. Setakat ini aku boleh bawa 35 gulung sahaja, 19 keping sudah ditempah. Kepada yg berminat, boleh terus call saya utk tempahan 012-6666455 (Matkedah). Edaran sekitar Simpang Ampat, Alma, Nibong Tebal, Dan kawasan sekitar adalah percuma (hanya dilakukan pada hari Sabtu 26hb Mei 2012). Utk mereka yg tinggal di Alor Star juga boleh dptkan terus dari saya pada hari Jumaat (25hb Mei 2012) kerana saya akan terus ke Alor Star kerana ada beberapa org pelanggan di sana.

Gambar kat bawah aku ambik dari ruang keluarga kat rumah aku.. he he he “cantik takkkkkkkkk?”

image

image

image

Cerita tikar aku sebelum ni KLIK SINI

Leave a Reply

