Extra Joss …. Apa tu?

Standard

Hari Sabtu lepas aku ikut member sekerja aku angkat tikar evamatik di Kg Serikin, Bau, Sarawak. So dah selesai urusan beli tikar,member aku ajak window shopping kat sekitar gerai-gerai jualan disini. Dalam dok ronda-ronda aku nampak kotak EXTRA JOSS. Tentu hangpa tertanya apa benda tu? Benda ni minuman yg aku pernah pekena tak lama dulu. Sebab rindu sgt nak minum benda ni, aku pun rembat 2 kotak yg mengandungi 6 sanchet.

First time aku pekena EXTRA JOSS masa member aku ajak pi RESTORAN GAMELAN yang terletak di bandaraya Kuching. EXTRA Joss adalah minuman tenaga macam tongkat ali ginseng dan sebagainya.. Campuran air ni sedap diminum sejuk.


hangpa layan iklan kat bawah ni.. Baru aku tau kenapa buruh Indon yang kerja sebagai buruh kasar di Malaysia kuat-kuat.. mungkin sebab depa minum EXTRA JOSS. Jadi kalau sesapa nak benda… pi cari kat Indon… buat member-member kaki kayuh tu mungkin boleh cuba kot….

2012-06-23 07.44.26

Gerai yg menjual tikar evamatik.. sapa nak bagitau…

2012-06-23 15.56.36

2012-06-23 15.56.54

2012-06-23 15.57.53

Leave a Reply

