Selepas 4 hari dan 1 laporan

Standard

Setelah hampir 4 hari akhirnya sistem maklumat pengesanan Pos Ekspress (Pos Ekspress Tracking System) mula menunjukkan status terkini surat yang aku hantar dari kuching ke penang. Itupun selepas satu laporan dibuat melalui telefon kepada pihak Customer Service Pos Malaysia pada hari Selasa, selepas sistem tracking Pos Ekspress tidak menunjukkan sebarang maklumat mengenai status terkini surat tersebut..

Pos Ekspress road tax keta

terus terang timbul perasaan tidak puas hati dengan pihak Pos Malaysia kerana surat tersebut aku poskan dalam peti kuning diluar Pejabat pos Besar Kuching sejak hari Ahad. jadi aku menganggap pada Isnin petang pihak pos buat kutipan Peti (tak update status melalui sistem tracking), Selasa baru nak pos ke KL (tak update status melalui sistem tracking), , Rabu baru nak berjalan dari KL (tak update status melalui sistem tracking),  ke Penang, Khamis 1pagi baru tiba di Bukit mertajam (BARU UPDATE DALAM SISTEM) dan masih tak hantar ke alamat yang aku minta. harapnya esok sampai ler surat aku tu..

Rasanya macam baik aku serahkan sendiri by hand kepada isteri aku sebab esok (Jumaat) aku akan balik ke Penang. Dan dari pemahaman aku, Nampaknya pihak Pos Malaysia tidak update status surat tersebut (takde org scan bercode bagi menunjukkan kedudukan terkini surat tersebut. Perkara ini tidak harus terjadi kerana sepatutnya pihak Pos Malaysia segera mengemaskini kedudukan surat tersebut agar pelanggan mereka dapat mengetahui status terkini surat yang dipos…

One response »

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s