Bonus Setengah Bulan Gaji atau Minimum RM500 kepada kakitangan awam

Standard

Alhamdulillah rezeki datang lagi.. Seingat aku dulu masa kerja Kilang tak pernah ada BONUS RAYA.. Advance Payment salary ada ler.. Lepas tu kalau tak ada OT kompom lepaih raya penat… sebab duit dah kering.. Tapi amat berbeza bila aku dah menjadi Pegawai Kerajaan, sejak 2 tahun yang lalu di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib bonus diberi bila menjelang Musim Perayaan Hari Raya Aidilfitri.. ramai kata ini mungkin gula pilihanraya.

Pada aku pulak, ini adalah nikmat rezeki dari Allah swt. Ye laa bulan depan aku mungkin akan menerima gaji dan elaun yang tidak sama lagi seperti sekarang kerana bulan depan aku dah berpindah dan kemingkinan besar semua elaun aku ditarik balik dan mungkin terpaksa aku bayar balik elaun yg telah diberi semasa gaji bulan Julai.

Apa pun hakikatnya, aku kena tunggu dan lihat sahaja payslip bulan depan dan yang pasti sekiranya masih ada kekeliruan aku akan rujuk pihak berkenaan utk kepastian.

Surat Edaran bonus Kerajaan Ogos 2012

Leave a Reply

