IPO Astro via M2U

Standard

Nampaknya permohonan IPO bagi saham ASTRO boleh mula dilanggan melalui eShare application melalui Maybank2u. Harga yang di tawarkan ialah RM3.00 dan minimum unit yg boleh dilanggan ialah 100 unit. Namun sayang sekali saham Astro telah dikategorikan saham tidak patuh syariah dan banyak pelabur bumiputera mungkin teragak-agak untuk melabur dalam saham ini.

Saya tidak mempu untuk komen hal halal haram saham ini kerana ia bukan bidang kuasa saya.

ASTRO IPO via M2U

Sebelum ini saya pernah cuba membuat permohonan melalui MITI dan ternyata keputusan permohonan IPO ASTRO adalah “TIDAK BERJAYA” kerana saya gagal menghantar segala dokumen yang diperlukan oleh MITI kerana faktor saya masuk wad sebelum raya aidilfitri baru-baru ini.

Jadi paparan gambar permohonan IPO Astro saya dibawah hanya menjadi sekadar hiasan kerana dokumen-dokumen yang diminta tidak dihantar. Mungkin rezeki saya bukan untuk saham ini.

MITI ASTRO IPO

One response »

Leave a Reply

