IPO Airasia X

Standard

Member seangkatan aku dlm pelaburan saham IPO roger bagitau yg MITI (Ministry of International Trade Industry) dah buka tawaran khas saham kepada bumiputera melalui laman web nya. Saham yg aku maksud kan ialah Airasia X.

image

Namun aku masih keliru kenapa tempoh permohonan saham melalui MITI terlalu singkat. Tarikh tutup permohonan adalah pada hari Isnin ini 5hb November 2012 dan segala dokumen harus dihantar sebelum 6hb November 2012. Untuk pengetahuan semua, apabila permohonan saham di buat melalui MITI. Anda harus sedia kan segala dokumen berserta salinan bukti kewangan (seperti buku ASB atau TABUNG HAJI) yg disahkan. Dan lebih leceh lagi jika anda adalah seorang penjawat awam, anda harus mendapat kan kebenaran ketua jabatan anda. Nasib baik la aku masih ada menyimpan surat kebenaran ketua jabatan yg dibuat semasa permohonan IPO Astro (tak hantar sebab masa tu aku masuk wad).

Leave a Reply

